آرشیو آبان ماه 1400

با معروف شو و خدمات ما معروف شو

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

خوراكي‌ هايي كه به شما كمك مي‌كنند پوست زيباتري داشته باشيد

۱۲ بازديد

خوراكي‌ هايي كه به شما كمك مي‌كنند پوست زيباتري داشته باشيد

سلامتي و زيبايي پوست رابطه مستقيمي با تغذيه دارد. به‌طوري كه خوردن خوراكي‌هايي كه داراي بعضي مواد مورد نياز پوست هستند كمك مي‌كند پوستي سالم‌تر و زيباتر داشته باشيد. پوست سالم، پوستي شفاف، مستحكم، انعطاف‌پذير و بدون لك، جوش، منافذ باز و چين و چروك زودرس است. به علاوه پوست بايد هميشه رطوبت لازم را داشته و چربي آن كنترل شده باشد. وجود لايه‌اي محافظ در برابر عوامل مخرب و آسيب براي پوست لازم است. در صورت آسيب ديدن، سلول‌هاي پوست بايد بتوانند به سرعت مواد مغذي را جذب و خود را ترميم و نوسازي كنند.

خوردن مواد غذايي كه داراي ويتامين C، ويتامين E، ويتامين A، آنتي اكسيدان‌ها، اسيد‌هاي چرب و چربي‌هاي سالم مانند امگا ۳ و امگا ۶، كوانزيم Q۱۰، سلنيوم و… از بهترين راه‌هاي مراقبت از پوست است. در اين مقاله، پيكاپك تعدادي خوراكي كه در سلامتي پوست نقش مهم دارند و با دارابودن اين مواد كمك مي‌كنند پوست زيباتري داشته باشيد را به شما معرفي مي‌كند. از شما دعوت مي‌كنيم همراه ما باشيد و همچنين براي خريد خوراكي‌هايي كه در زيبايي پوست مؤثر هستند از طريق سايت ما اقدام كنيد.

سيب زميني شيرين حاوي آنتي اكسيدان است

سيب زميني شيرين منبع ويتامين‌هاي مفيد براي پوست

سيب زميني شيرين از جمله مواد غذايي است كه براي سلامتي پوست مفيد بوده و پوست را زيباتر مي‌كند. داراي خواص آنتي اكسيدان قوي و در نتيجه ضد راديكال آزاد است و از اين طريق به سلامتي پوست كمك مي‌كند. خوردن سيب زميني شيرين به‌خاطر داشتن ويتامين C و A در زيبايي پوست تأثير‌گذار است و خاصيت ضد آكنه دارد. علاوه بر آن با تحريك توليد كلاژن باعث استحكام و سفتي پوست و افزايش انعطاف‌پذيري آن مي‌شود. مصرف اين ماده غذايي به صورت آب پز توصيه مي‌شود.

مضرات-سيب-زميني

سيب و خواص بينظير آن براي پوست

سيب يكي از خوراكي‌هايي است كه خواص متعددي داشته و با تأثير مثبت روي قسمت‌هاي مختلف بدن به زيبايي پوست كمك مي‌كند. تا حد زيادي پوست را دهيدراته مي‌كند و با رساندن رطوبت به پوست، آن را شاداب مي‌كند. خوردن سيب رنده شده با سرشار بودن از فيبر، وضعيت گوارشي بدن را بهبود بخشيده و از اين طريق به زيبايي پوست كمك مي‌كند. همچنين با دارا بودن آنتي اكسيدان كورستين در حفظ سلامتي پوست مؤثر بوده و از سرطان پوست جلوگيري مي‌كند. خوردن روزانه يك عدد سيب به سم زدايي كبد كمك مي‌كند و اين مي‌تواند روي پوست تأثير مثبتي بگذارد.

پياز و خواص فوق‌العاده آن براي پوست

پياز داراي آنتي اكسيداني به نام كوئرستين است كه خواص ضد التهابي دارد. به علاوه با دارا بودن ويتامين‌هاي A، E و C به عنوان ضد راديكال آزاد عمل مي‌كند و از بروز زودرس چين چروك و پيري جلوگيري مي‌كند. گوگرد موجود در پياز در سلامتي پوست مؤثر بوده و از ظهور لك و تيرگي جلوگيري مي‌كند. با كمك به بهبود خواب و كاهش استرس، در زيبايي پوست اثر غير مستقيم مي‌گذارد و با داشتن خواص ضد باكتري، سلامت دستگاه گوارشي را بهبود مي‌بخشد و به درمان آكنه كمك مي‌كند. بنابراين روي سلامت پوست هم تأثير مثبت مي‌گذارد، چرا كه بسياري از مشكلات پوستي مربوط به دستگاه گوارش مي‌باشد. ويتامين C موجود در پياز خام شفافيت و درخشندگي را به پوست شما مي‌دهد. با پخته شدن پياز، خواص آنتي اكسيداني آن از دست نمي‌رود.

چاي سبز، ضد اكسيدان قوي

چاي سبز از بهترين نوشيدني‌ها براي داشتن پوستي زيبا و جوان‌تر به نظر رسيدن است. نوشيدن يك فنجان چاي سبز در روز پوست شما را درخشان مي‌كند. چرا كه اين نوشيدني حاوي يك آنتي اكسيدان قوي است كه اثر ضد التهابي دارد و با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كند. پوست را آبرساني مي‌كند و باعث شادابي آن مي‌شود. با داشتن ويتامين B3 به سلامت سلول‌هاي پوستي كمك مي‌كند. البته توجه كنيد كه مصرف بيش از حد چاي سبز ممكن است به‌خاطر داشتن كافئين، آب بدن را كم كند و تأثير منفي روي سلامتي بدن و پوست بگذارد. جهت خريد چاي سبز از پيكاپك از طريق سايت اقدام كنيد.

داشتن پوستي يكدست با ليموترش

قرار دادن ليمو ترش در برنامه غذايي روزانه به شما كمك مي‌كند پوستي سفيد و عاري از لك، تيرگي و كك و مك داشته باشيد. اين ماده غذايي سرشار از آنتي اكسيدان است و علاوه بر حفظ پوست در مقابل راديكال آزاد مخرب، به سلول‌هاي پوست كمك مي‌كند خود را ترميم و بازسازي كنند. در نتيجه در جوان‌سازي پوست بسيار مؤثر بوده و مانع از بروز پيري زودرس مي‌شود. ليموترش يك ضد جوش قوي است و با داشتن خواص آنتي‌بيوتيكي از رشد باكتري روي پوست جلوگيري مي‌كند. به علاوه با پاك‌سازي كبد از سموم و كمك به هضم بهتر غذا در زيبايي و شفافيت پوست مي‌تواند تأثير بگذارد.

چاي بابونه، به عنوان ضد التهاب و ضد آكنه عمل مي‌كند.

چاي بابونه و رفع مشكلات پوستي

خواص-چاي-بابونه

يكي از معروف‌ترين دم نوش‌ها براي پوست، چاي بابونه است كه به بهبود مشكلات پوستي كمك مي‌كند. از خشكي پوست جلوگيري مي‌كند و در درمان جوش و آكنه مؤثر است. افرادي كه داراي پوست‌هاي ملتهب و آكنه‌اي هستند مي‌توانند چاي بابونه ميل كنند. از طرفي سرشار از آنتي اكسيدان و فلاونوئيد بوده كه راديكال‌هاي آزاد مخرب را مهار مي‌كند.

پرتقال منبع ويتامين C

پرتقال سرشار از ويتامين C است كه با شادابي و شفافيت پوست كمك مي‌كند و در جوان‌سازي سلول‌ها مؤثر است.

درمان آكنه با چاي رويبوس

چاي روبيوس يك نوشيدني مؤثر در درمان جوش و آكنه است كه علاوه بر اثر ضدباكتريايي داراي خواص آنتي اكسيداني است. آنتي اكسيدان‌هاي قوي موجود در تركيب اين گياه از بروز آكنه و جوش جلوگيري مي‌كند و از طرفي راديكال‌هاي آزاد و ديگر عواملي كه براي پوست مضر هستند را مهار مي‌كند. به درمان مشكلات و آسيب‌هاي پوستي ديگر نيز كمك مي‌كند. چاي روبيوس كه از يك نوع گياه بومي در آفريقا جنوبي به دست مي‌آيد، مي‌تواند PH پوست را كنترل و تنظيم كرده و به عنوان نوعي پاك‌كننده عمل كند. ور نتيجه منافذ باز پوست را كوچك مي‌كند.

تأثير بادام در سلامتي پوست

يكي ديگر از مواد غذايي كه به شما كمك مي‌كند پوست زيباتري داشته باشيد انواع آجيل از جمله بادام است. بادام سرشار از ويتامين E بوده كه در جوانسازي پوست نقش دارد و با تأثير در نوسازي سلول‌ها از پيري زودرس پوست جلوگيري مي‌كند. علاوه بر آن لك‌هاي تيره پوست را كاهش داده و مانع از بروز آكنه مي‌شود.

ماهي سالمون منبع اسيدچرب مفيد

اين خوراكي داراي چربي‌هاي مفيد همچون امگا ۳ است. اسيد چرب منجر به جوانسازي پوست و تحريك توليد سلول‌هاي جديد كمك مي‌كند و براي سلامتي پوست اهميت دارد و مواد مخرب و مضر را از خودمان دور مي‌كنيم. علاوه بر آن سلنيوم نيز دارد كه بزاي پوست مفيد است.

مواد غذايي ديگر همچون گوجه فرنگي، كلم پيچ، هويج، خيار، فلفل دلمه‌اي، روغن زيتون و… از جمله مواد غذايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند پوست زيباتري داشته باشيد.

در اخر

در مطالب فوق با تعداد از مواد غذايي و خوراكي‌هايي كه در سلامت پوست تأثيرگذار هستند را به شما معرفي كرديم. براي خريد مواد غذايي كه به سلامت و زيبايي پوست كمك مي‌كنند مي‌توانيد به بخش خريد محصولات سايت پيكاپك مراجعه كرده و خوراكي‌هايي مفيد براي پوست خود خريداري كنيد.

منبع: 

https://pikapak.ir/blog/%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c/

https://pikapak.ir/blog/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/